Václav Pech jun. na Šumavě představí Porsche 911 GT3 model 997

Tisková informace Václava Pecha jun., Plzeň, 28.4.2016

V pátek odstartuje v Klatovech 51. ročník Rallye Šumava.
Při pohledu do startovní listiny zaplesá srdce nejednoho fanouška automobilových soutěží. Tak kvalitní obsazení tahle soutěž v posledních letech nepamatuje. Pro diváky je jedním z velkých lákadel start Václava Pecha jun. s Petrem Uhlem a Porsche 911 GT3 model 997.

Posádka EuroOil – invelt teamu patří k historicky nejúspěšnějším závodníkům Rallye Šumava. Ve výsledkových listinách je Václav Pech jun. se čtyřmi vítězstvími zapsán po boku legendárního Leo Pavlíka na prvním místě. V letošním roce však čeká celý jeho team velká výzva, kdy postavil na všechny starty v Mistrovství České republiky vůz Porsche pro rallye ve skupině GT.

Pro Pecha s Uhlem je to obrovská změna, protože tato dvojice, kromě svého prvního společného startu se Škodou 1000MB, strávila skoro dvě desítky let v rallye v silných čtyřkolkách, od produkčního vozu, přes WRC, po speciál S2000. Porsche 911 GT3, model 997, je velmi výkonným automobilem specifické koncepce s motorem vzadu a pohonem zadní nápravy. Sehranou závodní posádku tak čeká zvykání a učení se novému závodnímu stylu.





„O atraktivním vozu Porsche pro účast v soutěžích rozhodl gen. ředitel a spolumajitel společnosti Invelt Ing. Jiří Jírovec, která jej zakoupila a nám propůjčila. Celému teamu se plán přestavby vozu prodloužil, protože jsme se rozhodli pro radikálnější úpravy než byly původně v plánu. Především zcela nový ochranný rám a vyztužení karoserie, odstranění původního laku vodním paprskem a opětovné nastříkání zabralo nejvíce času. Následovala nová kompletace vozu s úpravou podvozku, převodovky, motoru a dlouhé řady dalších detailů. Máme za sebou přihlášení a registraci, certifikované měření na brzdě, protože výkon našeho auta je předpisem omezený na 300 kW (cca 400 koní) a řadu drobných dodělávek. Teď musíme stačit také dokončit polepení vozu a výběr vhodných pneumatik, které jsou podstatně širší, než jaké jsme používali dosud. Některé typy obutí k nám teprve míří letecky,“ shrnuje přípravu V. Pech jun..

Přestože celý team pracoval a dosud pracuje s obrovským nasazením a nadšením, vznikla situace, kdy do pátečního startu bude mít Pech s vozem odjeto max. 100 testovacích km.

„Je ale jasné, že sžití s autem mi bude nějakou chvíli trvat. Čtyřkolku už jsem měl naučenou a přesně jsem věděl, co auto udělá. Tady je pro mě skoro vše nové a musím se se zadním pohonem naučit. Jak budeme s tímto vozem úspěšní proti konkurenci na úzkých „Klatovských“ silničkách, nedovedeme zatím vůbec odhadnout. Tentokrát bych si nezvykle přál, aby bylo sucho a mohl se s autem poznávat. Na start Rallye Šumava se těším, je to jedna z mých oblíbených soutěží a navíc téměř domácí,“ říká V. Pech jun..

Jelikož auto dosud nevyjelo ve finální podobě, představujeme alespoň jeho počítačovou podobu.

EuroOil Cepro Invelt Standox Acerostar Castrol Allianz